Táborový deník – Suchá noha 1. turnus 2024

Poznámka: gramatické nedokonalosti jsou dílem kolektivu autorů

Den 1. - 29. června 2024 (posádka č.6)

V 8:30 jsme se všichni sešli na hlavním nádraží v Praze. Potom jsme jeli vlakem do Českého Krumlova, odkud jsme šli na Zubří louku. Došli jsme a začali jsme stavět stany, mýt nádobí, stavět plachtu. Potom jsme šli do vody kvůli velkému vedru. Jonášovi uplavala bota.

Poté začaly přípravy na slavnostní oheň. Při této příležitosti si Brufík rozsekl nohu, protože koukal po klucích.

Následovala opravdu výborná večeře – zeleninová polévka, která Brňákům opravdu moc chutnala. Poté jsme si mohli opéct buřty. Někteří z nás šli opět do vody. Následně jsme se sešli u ohně, kde nám Miloš řekl zahajovací řeč. Proběhlo pár písniček a všichni se přesunuli k slavnostnímu zahajovacímu ohni. Oheň se zapálil a jako první byl zmíněn svátek Pavla, který si musel užít sváteční koupání ve vodě. Zazpívalo se pár písniček a všichni jsme se seznámili s našimi jmény a zájmy. Zpívalo se, povídalo se, hrálo se. Ovšem všichni byli unaveni, a tak se šlo brzo spát. Dost lidí na první večer šlo spát pod širák. Bruf se nám vrátil z nemocnice naštěstí pouze se třema stehama, ale i tak je to moc.

Den 2. - 30. června 2024 (posádka č.1)

Ráno jsme se probudili a tradičně se šli vykoupat do vody. Po koupání jsme měli úžasný chleba s máslem a marmeládou k snídani. Chvíli potom jsme měli rozcvičku a běh. A než jsme se nadáli, tak už byl oběd. K obědu byla gulášovka s chlebem. Poté, co jsme uklidili po moc chutném obědu, jsme měli polední klid. Chvíli po poledním klidu jsme se rozdělili na týmy a hráli první týmovou hru. Ve hře jsme museli běžet s ešusy a zpátky, kde nás potom lodivodi polili vodou a z trička jsme ždímali vodu do menšího ešusu. Po hře jsme se všichni usušili a šli řezat dříví na večeři. Mezitím, co jsme čekali na večeři jsme šli na menší výlet na vyhlídku, kde jsme páru překazili jejich romantickou chvilku. Když jsme se vrátili z procházky, tak na nás čekala výborná večeře v podobě těstovin s kmínovou omáčkou. Po opravdu chutné večeři jsme se přesunuli k ohni a spívali písničky. Po chvilince začalo pršet, tak jsme se přesunuli pod plachtu a hráli hry, dokuď déšť neustat. A poté jsme šli spát.

Den 3. - 1.7.2024 (posádka č.2)

Ráno jsme se probudili kolem 8. a vyrazili do vody. K snídani jsme měli jogurt s vločkami, sušeným ovocem, kešu a chia semínky. Po snídani jsme začali balit tábor. Byli jsme až tak moc zažraní do nakládání, že jsme naložili i bednu s provazy na připevnění plachty k autu. Místo tenkých provazů jsme poprvé použili provazy tlusté. Když vše bylo zabaleno, začala naše cesta na Dívčí kámen plná kamenů všech velikostí. Na první zastávce nám rozdali sušenky a naplnili jsme kanystry s vodou. K obědu byla vynikající sýrová pomazánka s děravým chlebem. Když jsme dorazili na Dívčí kámen, Pepíček vymyslel geniální hru – postavit celý tábor do jedné hodiny. Po dlouhém stavění tábora se šli někteří z nás osvěžit ledovou malinovkou z bufetu. K večeři byla výborná rajská s kolínky. Poté služba umyla nádobí a šli jsme k ohni dokud nezačalo pršet. Když jsme šli spát, tak nám Péťa s Milošem začali klepat na stany, že je bojovka. Bojovka proběhla téměř bez potíží a my jsme šli spát.

Den 4. – 2.7.2024 (posádka č.3)

Ten den okolo jedné ráno jsme šli spát po bojovce. Ráno jsme vztávali okolo deváté. Vedoucí nás vzali na koupání pod vodopády kde jsme se všichni pořádně umyli. Naše posádka udělala k snídani chleba s marmeládou a pak jsme vyrazili na výlet směr Dívčí kámen. Cestou nám Pepíček ukázal opida a šachtu pro vodní elektrárnu. Po cestě do kempu jedna z kapitánek vyměnila svíčku u božích muk,

kterou Eliška rozbila při bojovce. K obědu nám uvařili boloňské špagety a vyrazili jsme na hrad kvůli hře. Vedoucí oznámili hru, která spočívala v tom, že jsme měli nakreslit obrázek, jak by jsme zužitkovali hrad. My jsme vymysleli Bukajův pramen. Vrátili jsme se do tábora a už na nás čekala večeře. Pak jsme své výtvory odprezentovali a šli spát.

Den 5. – 3.7.2024 (posádka č.4)

Ráno jsme vstali v 7:00. K snídani byly úžasné chleby s marmeládou. Po snídani jsme začali balit tábor. Díky makačí síle jsme to stihli rychleji než sme si mysleli. Okolo 10. hodiny jsme vyrazili po vodě směr Boršov, kam jsme dorazili po poledni. Převlékli jsme se a šli na vlak. Někteří z nás zůstali, aby mohli naložit lodi na vlek. Když jsme dorazili na nádraží, naše posádka začala připravovat oběd. K obědu byla vajíčková pomazánka, rajčata a okurky. Všem nám moc chutnalo. Nastoupili jsme na první vlak, který nás odvezl na zastávku Rybník. Pár makaků potřebovalo vykonat potřebu, jenže když jsem dorazili na pánské záchody, byli jsme vyhozeni skupinkou žen. Na zahnání nudy jsme hráli Ráďovu hru. Při nástupu do druhého vlaku jsme se rozmístili do kupéček, kde někteří z nás měli konflikt s napilými ženami. Nejmenovaný makak to nesl špatně.

Potom už sme se přemístili do tábora a začali ho stavit. K večeři byla úžasná čína, za kterou děkujeme našim kuchařům. Jelikož jsme byli všichni vyčerpaní, tak večer byl volný program, který byl zakončen dřívější večerkou.

Den 6. – 4.7.2024 (posádka č.5)

Budíček zazněl okolo osmé hodiny ranní. Všichni se rychle převlíkli do plavek a šlo se koupat. Ke snídani byly tradičně chleby s marmeládou. Při přípravě jsme přišli na to, že Johy už nebude nikdy krájet chleba. Poté si pro nás kapitanát připravil program v podobě dvou scének. Následoval výlet do města, kde byl rozchod. V 11 byl sraz v daném místě. Potom jsme šli zpátky do tábora, kde už se chystala polívka a Kaiserschmaren. Po obědě jsme šli na výlet po křížové stezce ke kapličce, kde jsme hráli tři hry na téma stromy. Po dokončení her jsme se jinou cestou vrátili do tábora. K večeři byla výborná svíčková. Děkujeme kuchařům za skvělá jídla. Večer u ohně vládla neobvykle veselá nálada.

Den 7. – 5.7.2024 (posádka č.6)

Budíček byl skoro v 9, tedy v 8:46. Tradičně se šlo do vody a k snídaní jsme měli výborný jogurt s kousky ovoce a různými doplňky, každopádně, bylo to úžasný. Po snídani nám Kocour připravil velice zajímavou přednášku o orientaci v přírodě. Avšak někteří makaci už přednášku na zkoušku nepotřebovali, a tak pomáhali v kuchyni.

Těsně před obědem jsme si ještě vyslechli další zajímavou přednášku o zdravovědě. Za přednášku moc děkujeme! Na oběd jsme měli zelňačku. Po obědě pár makaků šlo na šlajsnu, někteří na zkoušky, někteří kormidelníci jen pro zábavu. Cvaknul se tam jen Adam, naštěstí to bylo naprosto vpohodě.

Jenda to sjel po boku kanoe, povedlo se mu to bez chyby. Zbytek makaků mělo v tomto čase volno, kdy se mohli jít koupat. Po tomto volném čase na nás čekala výborná večeře v podobě vepřových dokonalých řízků s kaší – byly naprosto úžasný a děkujeme za ně.

Po večeři následoval slavnostní oheň, který byl zasvěcen panu Míloví, který byl tváří projektu Čištění Vltavy. Zpívalo se, hrálo na kytaru, uvítali se dvě návštěvy – Johančina ségra Áďa a Kubeš, syn Evičky. Vrátíme se k času po obědě, kde byla celotáborová hra – „dražba“, kde každá posádka měla počet stromečků a mohli si za to mohli vydražit různé věci za body, které potom získávali do celotáborovky. Hru vyhrála posádka č. 1, v čele s Eliškou. Gratulujeme!

Večerka byla v rozumnou dobu, kvůli zítřejšímu přejezdu.

Den 8. – 6.7.2024 (posádka č.1)

Budíček byl okolo půl deváté, i prestože měl být původně v osm. Všichni se šli povinně vykoupat do řeky. Služba při mazání chlebů zjistila, že nemáme dostatek marmelád, a tak pro ně Lůca musela rychle zaběhnout do Coopu. Po snídani bylo potřeba zabalit tábor, což organizovali Oliver s Honzou. Když bylo vše hotové, seřadily se všechny posádky u lodí a rozdělili si mezi sebou hoboky a zbylá pádla s vestičkami. Všichni až na Evičku, Miloše, Ráďu, Brufa, Barču, Honzíka a Mašinu, kteří jeli Nissanem, se nalodili a vyrazilo se. Kvůli nedostatku vody bylo potřeba, aby háčci pořádně hlásili kameny a hlavně museli mít všichni makaci pokrývku hlavy, jelikož bylo celý den horko. Po Herbertově jsme poprvé stavěli na svačinu, což bylo ovoce a sušenky. Další zastávka byla U tří veverek, kde jsme obědvali chleby se sýrovou pomazánkou. Adam ještě musel skočit do bufetu pro kelímky, jelikož jsme zapomněli hrnky na pití. Všichni se povinně napili a poté se znovu vyrazilo na cestu. Projeli jsme Rožumberk a nakonec jsme dorazili až na Trojku. Anička, Kikin, Honza a Oliver dostali za úkol zorganizovat stavbu celého tábora bez pomoci kapitanátu. Bylo velké vedro a dusno, takže bylo důležité v průběhu práce pořádně pít. Nakonec se po dvou hodinách povedlo celý tábor postavit. Rozdělal se oheň a začala se vařit večeře, což byla polévka a špagety s kečupem. V noci byly hlášeny velké bouřky a pršet začalo už večer, takže nebyl žádný program. Všichni jen zalezli do stanů a šlo se spát.

Den 9. – 7.7. 2024 (posádka č.2)

Ráno jsme vstali a jako každý den jsme vyrazili do vody. K snídani byly chleby s marmeládou. Po snídani bylo společné čištění zubů pod vedením Lucky. Před jedenáctou jsme se začali připravovat na turnaj v přehazce proti Slonům. Jelikož pršelo bylo obtížné míče chytat, ale i přesto jsme vyhráli. Při napínavém zápasu zaznělo spousty pokřiků, např. jako: „My nejsme parkoviště my jsme tábor“, „Suchá noha umí, Sloni jenom čumí“, „Rozhodčí, rozhodčí, kup si kapky do očí“. Rozhodčí zapomněl, k jakému táboru patří, proto ho naši kluci hodili do vody. Po oslavách jsme si dali k obědu guláš. Po obědě jsme měli volno, které někteří z nás využili k dospání únavy z přejezdu. Ke svačině nám Péťa s Ráďou donesli rohlíky s jogurtem. Přestávalo pršet, šli jsme si pro večeři, umyli ešusi a šli k ohni. Člunaři šli přespávat do lesa a my jsme šli později taky.

Den 10. – 8.7. 2024 (posádka č.3)

Ráno člunaři přišli do tábora a rozdělali oheň. Po budíčku jsme měli k snídani jogurt, ovoce, vločky a granko. Následně jsme nachystali slavnostní oheň přenesli ho na místo, kde byl večer zapálen. Před obědem byla chvíle volna, kterou někteří makaci využili na trénování volejbalu. Potom byl oběd ke kterému bylo knedlo-zelo-cibulo. Po obědě jsme hráli hru, kde byli tři části první spočívala v nošení vody z řeky do hoboků druhá byla skládačka třetí byla ta hlavní bodovaná při které jsme měli postavit nejvyšší stavbu. Potom byla večeře ke které byla Znojemská následně byl slavnostní oheň. U ohně povýšili všechny kormidelníky. Potom jsme postupně šli spát.

Den 11 – 9.7. 2024 (posádka č.4)

Tento den začal jako každý jiný ráno koupání a potom snídaně chleby s marmeládou, které byly zajímavé jejich velikostí. Potom sme se všichni začali balit. Balení šlo rychle takže sme se dostali na vodu v čase který sme chtěli. Čekala nás nejdelší ale krásná etapa! Zastavili jsme u Liry kterou si asi polovina tábora sjela. Až na pár vyjímek se šlajsnami nebyl problém. Na poslední přestávce jsme potkali Slony se kterými pak započla vodní válka. Potom jsme dorazili na Zubří louku a postavili jsme tábor. K večeři byla výtečná zeleninová polívka. U ohně se zahrálo pár písniček a šlo se spát.

Den 12 – 10.7.2024 (posádka č. 5)

Ráno byl budíček jako každý jiný den, k snídani tradiční chleba s marmeládou, s tou vyjímkou, že bylo hodně chlebů s májkou. Pár makaků bylo společně s některými z kapitanátu vysláni pro dřevo až k Českých Budějovicím. Mezi tím zbytek tábora se pomalu chystalo na oblíbený výlet do Tesca. Po cestě nahoru jsme potkali Nissana. Zpátky se kousek od Modrého kamene hrály dvě hry. Nejprve jsme luštili, co znamenají slova ze staročeštiny. Potom, kreativní hra, na vymýšlení příběhů do černé kroniky. Odebrali jsme se na oběd, na který jsme měli nudle na sladko s mákem. Po obědě jsme šli chystat na sloní část veliký oheň, tabu a ostatní věci na večerní program. Trvalo to dlouho, vzalo nám to spoustu sil, ale vše jsme bezchybně zvládli. Dali jsme si večeři sekyrkovou polévku a maso s chlebem. Po večeři, začalo strašně pršet. Jednou se nám to vyhlo, po druhé jsme to prostě schytali. Pokazilo to malinko večerní plány. Makaci v bouřce zpívali ve stanech. O čtvrt na jedenáct konečně přestalo pršet. Zjistilo se, že v oblasti kadibudek je spadený strom. Měli jsme zakázáno tam chodit, museli jsme ke Slonům. Víceadmirálové dovedli Ráďu mezi tři tábory a také jejich admiráli. Miloš ho uvedl, všichni s jeho povyšováním souhlasili. Zazpívali jsme mu dvě písničky. Potom kapitanát zazpíval Milošovi. Zapálil se oheň, který byl zasvěcen Ráďovi. Gratulovalo se a zpívalo se. O půlnoci kapitanát předal své makačky kormidelníkům. Zařvali přízrak a šlo se spát.

Den 13. - 11.7.2024 (posádka č.6)

Budíček byl o půl deváté. Začal Makačák. K snídani jsme si chystali chleba s marmeládou. Poté služba umyla nádobí. Nosilo se dřevo od slavnostního ohně, kde byl Ráďa povýšen. Potom se dříví chvíli řezalo. Následně jsme si zahráli hru – městečko palermo. Na oběď jsme měli výbornou kaši a párky, který už tak dobrý nebyly. Po obědě nám makačák pomalu končil. Odebrali jsme se směr náměstí – Český Krumlov. Po cestě jsme se spojili s kapitanátem. Vrátili jsme jim makačky a šli jsme. V Krumlově jsme měli hodinu rozchod. Po cestě zpátky jsme potkali Slony. Vrátili jsme se do tábora, kde byli hasiči, kteří se zbavovali spadlého stromu. K večeři jsme měli Guláš s těstovinami a masem. Moc dlouho se u ohně neposedělo, kvůli tomu, že jsme šli spát hodně pozdě. Dost lidí spalo venku. Bylo teplo. Tedy, zazpívalo se pár písniček a šlo se spát.

Den 14. - 12.7. 2024 (posádka č.1)

Budíček byl poměrně brzy. Ke snídani byl oblíbený jogurt s kousky ovoce a skořicí. Po chvíli volna se šlo řezat dřevo na oheň. Následovali dvě závěrečné scénky od kapitanátu – po nich jsme se šli připravovat na poslední celotáborovou hru. Kromě čtyř marodů všichni hráli. Běhalo se po lese a plnily se u vedoucích různé úkoly za které jsme dostávali indície, kde hledat kopretinu. Hru vyhrála posádka číslo 2. Jelikož bylo teplo a po běhací hře jsme byli zpocení, šlo několik makaků splouvat na vestách. Zbytek měl volno. Jonáš, který se sekl do prstu, se vrátil se dvěma stehy z nemocnice. Musela se rozpálit pec kvůli sekané, ale překážel tam had – podle Adama užovka. Potom byl oběd – vývar a případně chleba se sýrem. Bylo chvíli volno, tedy ne pro kapitanát, který musel brousit pramice. Všech deset kormidelníků + 2 kormidelníci čekatelé šli lodě lepit. Po lepení se šlo koupat, abychom se zbavili sklolaminátu. Znovu byl volný program, jelikož začalo poprchávat, takže většina makaků zalezla do stanů, jen pár dobrovolníků zůstalo pod plachtou a škrábali brambory na večeři. Poté se pomáhalo s přípravou na slavnostní oheň. K večeři byla výborná sekaná s bramborovou kaší a zeleninou. Dlouhé rukávy nohávy a šlo se k ohni. Vyhlásila se celotáborovka, kterou vyhrála druhá posádka. Adam byl odhlasován na cenu makaka, takže dostal tričko taky. Potom se šlo na povyšování. Po něm už se jen zpívalo a povídalo se. Poslední oheň se rozhodně povedl.