Lodní deník III. Turnusu (28.7. – 10.8. 2024)

Phineas a Ferb

• Posádka č. 1: Ferbovy magické kalhoty – kapitáni: Prťka (Ferb) a Klára (Candace); členové: MATĚJ a Maksym
  • Posádka č. 2: Domova Korporace – kapitán: Ondra (Dutošvarc); členové: DANÍK, Olivie, Markétka
  • Posádka č. 3: Bufordův šikanovací klubík – kapitáni: Venca (Buford) a Dita (stážista Carl); členové: MIŠO, Hermína a Niky
  • Posádka č. 4: Phineův klub vynálezců – kapitán: Honzík (Phineas); členové: TONDA a Fanda
  • Posádka č. 5: Zálesáci – kapitán: Štěpánka (Isabella); členové: ANIČKA, Malý Mlyeko (Mini Mike) a Ondra
  • Posádka č. 6: Vanessa Co. – kapitáni: Majda (Vanessa) a Vašek (ptakopysk Perry); členové: MARU, Michal, Miky

1. den (příjezd)

Sešli jsme se na Hlavním nádraží a vyrazili společně vlakem do Vyššího brodu. Tam jsme si zahráli seznamovací hry. Ondra nám ukázal jak se staví stan a my ho v této aktivitě následovali. Poté jsme vyšli do lesa zahrát si rozřazovací hru kde jsme spojovali informace o vědcích a vynalezcích. V lese jsme si našli klacíky na kterých jsme si upekli buřty. Zazpívali jsme pár písniček a po Hajduli jsme šli spinkat.

Za Vanessa.co Maru

2. den

Po ranním koupání a snídani, chlebu s marmeládou, jsme vzali loď na řeku a po dvou posádkách trénovali záběry. Mezitím ostatní posádky luštily záludné šifry. Potom jsme hráli lidské pexeso a po svačině pexeso s vynálezci. K obědu jsme si pochutnali na výborném buřtguláši. Po příliš krátkém poledním klidu jsme došli do lesa a hráli hry s nářadím. Po hrách se kapitanát pomstil lodivodům a do jejich ešáků se sbírala hlína. Když jsme se i s hlínou zdrárně vrátili do tábora, Isabella, Candace a Vanessa si pro nás připravily tři stanoviště. Isabella nám představila práci s buzolou, s Vanessou jsme tvořili neznámé substance a u Candace jsme konečně využily naší hlínu. Každá posádka si vyrobila panenku a zasadila do ní semínka, která jsme sbírali v lese. K večeři jsme snědli špagety Carbonara, kterých Prťka navařil 3x víc než musel, ale byly moc dobré. Na slavnostním ohni se představily všechny posádky a po Hajduli se šlo spát.

Za Zálesáky Anička

(pozn. příjezd Tondy; odjezd Matyáše; hra Telepatiátor; výuka morseovky)

3. den

Po překvapivě teplém budíčku a chleby s povidly jsme začali zdlouhavý proces balení tábora. Poté jsme se odměnily brambory a tématickou verzí kámen-nůžky-papír, posílili melounem, rozloučili se se splachovacími záchody a po důkladném radění-se vyrazili po proudu ve směru Veverky a Trojka. Když jsme dorazily na Veverky, všichni jsme okusili výborné česnekové pomazánky a gumových rohlíků a došli si na přemalé hřiště zahrát Volleyball. Pak jsme se vydali dál po proudu na Trojku. Po dlouhé slunné cestě jsme všichni sušší dorazili do cíle, vytahali lodě a rozbili tábor. Až potom jsme si zasloužili večeři - uzené s knedlíky a špenátem, a povečerní klid. Pak se u ohně vyhlásila hra Kde je Perry?! a po Hajduli šli spát.

Za Phineův klub Vynálezců Tonda

4. den

Po první rozcvičce tábora jsme se jako každý den šli vykoupat do Vltavy. Potom jsme si dali lahodnou snídani s vosami. Když jsme se najedli někteří šli hrát brambory a ostatní posádky postupně odcházeli na běhací hru s otázkami. Až většina doběhla tak jsme šli hrát upravené brambory kde se odříkala morseovka. Potom se šlo zase do vody. 4. den byl tak zvaně DPH (den plný her) na téma Anglie, takže jsme si ještě zahráli: cukr káva limonáda, přelévání vody přes hlavu, ropovod (neboli přenášení ropy) a „Green Card“ kde jsme sjitila jak moc se navzájem známe. K obědu jsme měli vývar, a k večeři rizoto. U táboráku detektivové ještě zvládli rozpoznat Mrakomora a po Hajduli dajduli jsme šli spát.

(Raci zmlátili Mlyeka) Za 3. posádku napsala Hermelína i Mišo

5. den

Po Budíčku jsme se šli vykoupat do vody. Poté jsme si dali snídaňi a šli hrát hru identyty zvířecích agentů. Když jsme přišli byl oběd, karbanátky s kaší. Odpoledne jsme hráli ahoj pery a určovali azimut. Taky jsme hráli hru s Morseovkou, luštili šifru, a také hru s zakrucovátorem. K večeři byli noky pak byl táborák a spívali jsme písničky a po hajduli jsme šili spát.

(napsala Křížová a Křížová) posátka Domova korporace

6. den

Etapový den jsme začali tradičním budíčkem. Byli jsme rychlejší než Raci, i když jen o asi 3 vteřiny. Rozcvička tento náskok přesunula do mínusu. Po snídani započalo balení tábora. A to jsme zvládli v rekordním čase, podle Mlieka rychleji než za posledních 10–15 let. Díky tomu nám zbyl čas na pár her. Jako například Problém nebo Bomba a štít. Následně jsme si zahráli dlouho očekávané brambory a po svačině jsme se začli připravovat na odplutí. Poté, co se kapitanát poradil a někdo zařval „Kde je Perry?“ jsme se vydali na plavbu. Když jsme dopluli na Pískárnu, někteří objevily novinky v kempu, jako například trampolínu nebo houpačku. Jiní začali sledovat olympiadu v tennisu. Nalodil se Mlieko a Venca a pokračovali jsme v plavbě. Na jezu Papírny se nikdo vyloženě „necvakl“ i když se někdo rozhodl opustit loď. Další jez, Papouščí skálu, ovšem zvládla, a tím si napravila reputaci. Ve Spolí jsme vyložili lodě na pevninu a rozdělili jsme se na dvě skupiny. Jedna se vydala do Tesca a na Zubří dorazili jako první. Vybraným jedincům Klára názorně předvedla proč je důležité nosit boty do vody. K večeři byly vrtulky s boloňskou omáčkou. Proběhlo další velice rychlé rozbití tábora a po pár písničkách a vyzubání svěcenou vodou se šlo spát.

Za Ferbovy magické kalhoty psala Bára a četl Matěj

7. den

Budíčkem jsme započali dph v souvislosti s Paříží. Jako první jsme psali smsku mamce Candace, potom jsme dopoledne stihli ještě šplhání po Eiffelovce. K obídku jsme měli skvělou slanou vodu s noky a hrání Brambor. Potom jsme si většina z nás dali tetovačky, někteří i na zadek. (Honzík) Pak jsme vyběhli na krátký orienťák, kde jsme doplňovali texty písniček z Phinease a Ferba. Před večeří jsme si zahráli vlkodlaka, kde jsme měli více štěstí než rozumu. K večeři bylo kuře na paprice. U ohně Klárka vyhrála jako zatím jediný mrakomor. Vyhlásili se výsledky her a šli jsme spát. Pařížšký den vyhrál Daník.

Za Vanessa.co Maru

8. den

Po budíku a snídani nás čekal další dph, tentokrát s tématikou džungle. Ráno jsme si dali kvíz a vykoupali gorilu, načež nás čekal oběd v podobě omáčky s brambory. Po poledním klidu jsme hráli velkou azimutovou hru a patentovali vynálezy. K svačině byl perník. Když jsme se zdárně vrátili do tábora, zahráli jsme si brambory. V 18:00 započal dlouho očekávaný fotbalový zápas mezi námi a Raky, který překvapivě skončil naším vítězsvím. Za odměnu jsme dostali večeři (polívku), i když se nás Raci snažili zlákat na kuře na paprice. Po večeři jsme hráli vlkodlaka, a k večeru byl už druhý povyšovák, který se netýkal makaků, ale vedoucích. V 22:00 nám byl předán tábor a Makačák započal.

Za Zálesáky Anička

9. den

Po pozdním ranním buzení kapitanátu badmintonem započala makaky oblíbená snídaně – křupky s mlíkem. Následoval, stejně jako celý den, přerušovaný déšť, kvůli kterému makaci truchlili pod plachtou a kapitanát truchlil v Krumlově. K obědu se ohřály těstoviny (místo těch na sladko) s výbornou omáčkou od návštěvy (Kačka), která se podávala předešlý den s brambory. Polední klid nám tak jako správný makačák vydržel až do večera. Následovaly všemi oblíbené párky v rohlíky (alias Striptérky) a na druhý pokus vypocený čaj. Pak se vše umylo, uklidilo a předalo kapitanátu, uvítala se nová návštěva – Jana, vykoupal se Mišo a po pár písničkách a hajduli šli spát.

Za Phineův klub vynálezců Tonda

10. den

Po budíčku bez koupání jsme si dali lahodnou snídaní, po zbalení pádel a vestiček jsme se vydali na cestu do bazénu. V bazénu jsme stihli nejen si zaplavat, ale i hrát vodní hry, například brambory a věže. Než jsme šli dál, všichni se po dlouhé době vysprchovali v teplé vodě. Poté jsme už bazén opustili a vydali do Českého Krumlova kde jsme se rozdělili na skupiny a někteří šli hrát po městě hru za body. Ostatní se tu hodinu loudali po městě. Stihli jsme si i dát rohlíky k obědu. Do tábora jsme jeli etapu přes 4 jezy. K večeři byla čočka a po Hajduli dajdy jsme šli spát.

Za Bufordův Šikanovací klubík Hermína i Mišo

11. den

Po budíčku a snídani jsme si dali lahodnou snídani poté vyluštili dvě rychlé šifry pod plachtou. Hned po šifrách jsme vynalézali rakety z balónků a izolepy. Dále jsme vyrazili do lesa a začali stavět rakety z přírodních materiálů. Po chvilce stavění jsme si dali pauzu na oběd. K obědu byla rajská. Po obědě jsme se vrátili zpátky do lesa, aby jsme zdokonalovali naše rakety. Následovně jsme po posádkách zkoušeli pokusy z jedlé sody a octu. Když si všechny posádky vyzkoušeli pokus s jedlou sodou a octem, jsme společně i s kapitanátem vyrazily do lesy představit naše rakety. Po chvilce volného času jsme se s posádkami vydali na další hru, sbírání žetonů a poté jsme šli zpátky do lesa na běhací šifru, což byla poslední celotáborová hra na téma vesmír. Následovala výborná večeře, syrová omáčka s těstoviny a poté jsme všichni usedli k ohni kde jsme si ještě rychle stihli zahrát poslouchací hru. Když už jsme si všichni mysleli že půjdeme spát, čekala nás ještě bojovka v lese kde Prťka skoro všechny zabil ve hře mrakomor a hned po vracení do tábora jsme šli spát.

Za Domovu korporaci Daník, Olívie a Maky

12. den

Budíčkem jsme započali poslední etapový den. Následovalo zdlouhavé balení tábora. Zase jsme hráli „Problém“ a bylo to lepší než naposled. Dali jsme rychlé brambory, meloun a vyrazili na plavbu. Na kánoích byly rovnou dvě makačí posádky Maru, Daník, Mišo, Anička a Tonda (Mišo s Daníkem se prostřídali). K obědu na Zlaté Koruně jsme pro změnu nejedli Májku s rohlíky, ale vývar. Málem nám odpluli lodě a Honzu s Prťkou nahradil Venca s Mliekem. Trošku sprchlo ale i přes nedalekou buřinu jsme dorazili do dalšího tábořiště – Dívčí Kámen. K večeři jsme si pohutnali na kuřatech a šlo se spát.

Za Ferbovy Magické kalhoty psala Bára, četl Matěj

13. den

Po koupeli v teplých sprchách jsme si dali snídani – rohlíky a chleby s marmeládou. Pak jsme hráli hru s pádly, pomocí nich jsme měli dostat míčky do kruhů z lan. Poté jsme hráli hru, kde bylo za úkol postavit věž ze špaget a tyček a napíchnout nahoru maršmeloun, a musel tam vydržet 10 sekund. Těm posádkám, kterým maršmeloun vydržel, tak se jim změřila výška věže a kdo to měl nejvyšší, tak vyhrál. Poté jsme dělali sopky z létáků z Lidlu a z vody. Mezitím pršelo, takže z pod plachty jsme se přesunuli do přístřešku u bufetu. Po stavbě sopek jsme je vynesli ven a byl oběd. K obědu byla čína a po poledním klidu jsme šli do lesa hrát přístavi. Ten tokrát se díky bohu nezrakvil Myšo, ale místo něj se tentokrát přizabil Matěj a Tondovi se povedlo roztrhnout tričko. A nasledovně to upocený Daník celé vyhrál, po navratu sme se vydali hrat další hry konkrétně luštění tematyckych obrazků a piškvorky a hadanek A nasledovně jsme měli sladké knedlíky s boruvkami a lesní směsí. A po večeří jsme si kvůli dešti zazpívali pár písniček pod plachtou. A po hajduli a vyzubaní šli spát.

Za Vannesa.co Miky a Miško

14. den

Po netradiční snídani v podobě cornflaků započal poslední celý den tábora. Poslední bodovaná hra před orienťákem bylo hodnocení našich panenek. Ty utopené naneštěstí soutěžit nemohly. Do oběda jsme všichni odpočívali, hráli nebodované hry, šli na dřevo a dodělávali zkoušky. K obědu jsme pojedli sekanou s br.kaší. Následoval polední klid, kdy jsme všichni sbírali sílu na orienťák. Po uběžení orienťáku jsme každý měl hodinu na vyluštění konečných her a po nich jsme se šli umýt do řeky. Krátce nato byl vyhlášen konečný výsledek celotáborovky. První to vypotili Matěj s Tondou a dostali trička. Na jarmarku jsme utratili naše těžce vydělané peníze a šli na večeři, výbornou tortillu. U povyšováku byli povýšeni mnozí plavčíci, dva lodníci a Tonda s Matějem se stali bocmany Po spoustě písniček jsme šli naposledy spát do stanů. (Nemohla jsem spát protože kapitanát venku dělal bordel)

Za Zálesáky Anna Sobotková

15. den

Po posledním ranním budíčku a poslední snídani s vosami se začal balit tábor, kde se následně předal Ivanovi a Pavlovi ze 4. turnusu. Takže byli všichni rádi, že se nebalí definitivně a že se všechno nemusí tahat do Prahy. Mezitím, než se zabalil vozejk, makaci se ukryli před úmorným vedrem do bufetu (a rozloučili se s Nikim), kde oslavili konec tábora s panini, čehož potom marodíce litovali doma. Posilněni melounem jsme se rozloučili se suchými záchody a vosami a vyrazili nahoru na kopec, kde jsme se fotili a rozloučili s Michalem. Pak jsme nasedli na motorák, který nás asi tak po 30 minutách dovezl do Č. Budějovic, kde jsme se rychle rozloučili se Štěpánkou a přesedli na rychlík do Prahy, kde Ondra (makak) několikrát poblil podlahu (Za 14 dní jen 1 nemocný makak!), kterou musela Majda s Matějem uklízet. Mezitím se připojil nový vagón, který jsme hnedka zase zaplnili. Po překvapivě rychlé cestě a plnění anket jsme dorazili do Prahy, kde si rodiče všechny makaky hnedka vyzvedli (krom Maky – ta si počkala).

Za Phineův klub vynálezců Tonda

(Deník na web v srpnu 2024 pečlivě přepsali Tonda s Ditou se snahou věrně zachovat veškeré gramatické, stylistické i jiné chyby.)